Hej härliga söndag. Att vakna och gå in i köket och se tulpaner i vas på bordet är en fin syn. Hade det varit soligt ute hade det varit grädden på moset.
Idag ska jag berätta om den fina idén Booked som jag fick syn på via twitter. Booked låter ett antal personer läsa en bok innan release och dessa personer ska berätta via sociala medier om vad de tycker och tänker om boken. Jag gillar när något sprids och marknadsförs genom word to mouth eller mun till mun, och kombinationen med sociala medier gör att saker sprids så oerhört fort. Det är trots allt våra vänner vi samtalar och lyssnar på, tar till oss när de berättar, och nyfikenhet skapas i större utsträckning än att läsa en recension i en tidning, eller vad ett företag tycker om sin egen produkt.
Likt en bok som förmedlar sin historia, gör ord och berättelser från läsare om boken den mer levande. Booked låter därmed som en underbar idé.
Det var längesen jag läste för nöjes skull för att jag helt enkelt inte hinner med eller är för trött på kvällarna, men jag föll för idén att andra variabler är inblandade, det handlar inte bara om att läsa utan även att dela med sig och samtidigt möta människor som läser samma bok och som man kan diskutera den med.
Än så länge har jag inte fått någon bok då jag bara för ett par dagar sen registrerade mig, men jag ser fram emot den dagen.
2 kommentarer
Booked är en så sjukt bra idé. Typ som Buzzador fast för böcker.
Jag tror att du skrev om det på Twitter och det var därigenom jag gick med. Fick läsa tidningen Skriva nästan på en gång.
Dock svårt att ligga på mailen hela tiden nu jämfört med när man satt på kontor hela dagen ;)
Ja det svåra är ju att få böckerna :) men jag fick också Skriva! sen tänkte jag börja prenumerera men tiden gick och jag hade så mycket att göra. Men utan Booked hade jag nog aldrig upptäckt tidningen. Så jag älskar verkligen idén och att man får tips. Lite skönt är det att de inte haft nån utdelning på ett tag då det varit fullt upp, men jag ser fram emot att få läsa fler :)